Tips til at tage hopper og skarpe tænder på din ATV

Du kan mærke at nogle ATV ryttere kan gøre visse forhindringer og hopper ligne barneleg, mens andre gøre dem ser farlig og ufremkommelige. Selv om overlegne udstyr kan være delvis ansvarlig, er erfaring og indgående kendskab til din quad hvad der adskiller mænd fra boys. Køretid er den bedste måde at få det bedre, men der er et par teknikker, som gør dig quad pivot rundt om et hjørne eller tage et spring, der kan gøre ridning en masse mere sjov.

Hvis du ønsker at tage et hjørne hurtigt uden at miste meget hastighed, afhængigt af din ATV setup og kapaciteter, kan du muligvis erobre turn ved at gøre din quad pivot udenom. Selv om denne teknik fungerer bedst med lys, kraftfuldt sport quads, kan det bruges med utility ATVS så godt. Angiv hjørne bredt og hurtigt i stedet for at bremse eller friløb gennem. Når du kommer til et punkt i det hjørne, du rammer et sted, hvor du kan slå din quad i retningen du vil hen, drej dine hjul i denne retning, ramte den front bremse hårdt, og åbne for gassen. Når gøres ordentligt, medfører dette et øjeblik dit bageste dæk at mister trækkraft og spin din back-end omkring. Når du har aktiveret din quad langt nok, bare slip bremsen og holde på gas. Du kan fishtail som du er færdig med denne manøvre, men styring i skid vil holde dig ud hvor du vil hen. Resultatet er din quad dreje hurtigt rundt en hindring uden at tabe meget hastighed. Gør din baghjulene mister trækkraft og spin dig sidelæns er nøglen til denne manøvre, så du kan få bedre resultater, hvis du læne sig frem og tage nogle vægt off baghjul. Denne teknik opnås lettere på quads med stiv suspension, lavt tyngdepunkt og masser af power on-demand. Manglen på disse karakteristika vil gøre denne manøvre mere farlige og vanskelige at gøre ordentligt, men det kan ske, hvis din forbremser kan bremse dig ned og du kan få din baghjul til at bryde løs.

Nøglen til at gøre hopper på en ATV er teknik og respekt for din ride. Når gøres ordentligt, de fleste hopper er forholdsvis sikker, men hvis du bide off mere end man kan bage, du vil komme til skade. Med dette sagt, gør let det når det kommer til at lære at få dine hjul fra jorden. Ingen to hopper er nøjagtig den samme, men der er en simpel teknik for at få luft uden kysse styret, når du lander. Længde og stejlhed af springet vil spille en stor rolle i hvor hurtigt du vil være at gå, når du rammer en hoppe, men være konservative på de første par pas og det vil fortælle dig hvilken slags hoppe du beskæftiger sig med. Nogle gange vil et spring have en lip på det, der vil gøre uventede ting til din quad, så vær forberedt. På din første pass, vil du nærmer slutningen af din rampe (hvad det kan være) med nok speed, som du føler, du ville få en lille smule af lift, hvis du bare holdt gashåndtaget steady hele vejen igennem. Men lige før du når til slutningen af rampen, slipper gassen momentant, men derefter hurtigt give det så meget gas som muligt. Det udretter to ting: først, brast af magt rigtige før du forlader jorden lancerer du i luften. for det andet, det forårsager din frontend til at skyde i luften, som gør et wheelie. Ved at indtaste en hoppe med denne kropsholdning, skal din ryg dæk ramme jorden først, at sikre, at du og din quad ikke gør en svane dykke ned i jorden. Når du er luftbårne, lad ud af gashåndtaget, så din quad ikke over rev til hjul kan dreje frit. Efter din første succesfulde pass, vil du vide en masse om at særlig rampen og hvad din ATV er tilbøjelige til at gøre, når du hopper det. Brug af denne information, kan du få en idé om den bedste hastighed at ramme rampe på og hvor meget gas til at give det, før du forlader jorden. For mange ramper, især dem, der er korte og har en skarp vinkel (som kanter af tørrede ud damme), første gear kan være masser af hastighed og kraft, og hvis rampen er for stejl, forsøger din tilgang i andet gear kunne være smertefuldt.

Når som helst du rider en ATV bør du udvise forsigtighed, især når man kører i et nyt område eller forsøger nye teknikker. Moderne ATV’er er ekstremt stærke og kan komme ud af kontrol hurtigt hvis du ikke respekterer deres magt. Når de forsøger nogen nye teknikker, tage det roligt og mestrer det ved lave hastigheder. Selvom noget ser måske simpelt, enhver quad håndterer anderledes og vil reagere på forhindringer og manøvrer forskelligt. Forsøger at gøre ting, der er ud over dine færdigheder eller din ATV håndtering kapaciteter kan være katastrofale og holde dig fra ridning igen i meget lang tid.

Leave a Reply

Your email address will not be published.