Reklame? Overveje produktets livscyklus & kundens indkøbsvaner

Når du opretter reklame for små virksomheder, mener både livscyklus af dit produkt eller din service sammen med kundens indkøbsvaner.

I dag, ønsker både sælgere og købere ens hurtige resultater. Du skal anerkende, at selve processen med at omdanne dine kundeemner til kunder stadig tager tid. Køb procestiderne kan være kortere i dag, men processen stadig eksisterer. Folk ofte køber efter deres tidligere indkøb vaner og mønstre. Disse vaner kan være svært at ændre.

Classic marketing teori detaljer livscyklus af en vare eller tjenesteydelse som (1) introduktion, (2) vækst, (3) modenhed, (4) tilbagegang og (5) udfasning. Med andre ord: når det er (1) New, (2) Rapidly accepteret, (3) industristandarden, (4) Fading og (5) svært at finde.

Desuden, de mennesker, der køber disse produkter/tjenester kan blive profileret i forskellige stadier som a innovative adaptere, (b) de fleste adaptere eller (c) efternølerne.

Profiler af disse tre køber kategorier (a) (b) (c) er nyttige i at skabe reklame er skræddersyet til hver fase af de fem levetiden af produktet eller serviceydelsen. Dommer i overensstemmelse hermed.

For eksempel, når du introducere et nyt produkt eller en tjeneste, bør en af dine vigtigste målmarkeder den tidlige adaptere, innovatører. Det er blevet anslået et sted omkring 10 til 20 procent af mennesker gør deres egen forskning og eksperimenter om deres køb. (Et stadigt stigende antal gøre deres forskning på nettet-før de kontakter nogen.)

De øvrige 80 procent eller deromkring er tilhængere (b) (c). De læse, lytte til eller se annoncer; Prøv anbefalinger fra deres venner, naboer eller kollegaer; eller bruge kuponer mv.

Det er reklame der uddanner og lokker perspektiver på disse forskellige indkøb stadier til at prøve noget nyt for dem. Vigtigst af alt, det der sker person af person. Over tid, kan god reklame minde, motivere og ændre indkøbsvaner for dem i hver type af profil.

Så det er vigtigt at lade hver gruppe ved dit produkt eller service er der og klar til dem, når de ønsker at købe. Planlæg at få dit reklamebudskab, gentages ofte nok, hvor det vil være til rådighed for dem, når de er klar til at udforske og træffe en købsbeslutning.

Det tager kun penge og tid. Være tålmodig. Holde skår væk på det. Snart, din målrettet annoncering besked vil være en del af din produktets livscyklus og kundens indkøbsvaner.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published.