Bagage garanti Woes

Du har lige købt nye bagage til din ferie. Det skete med en garanti. Hvad betyder det så?

Garantier varierer fra stat til stat? Har købsstedet nogen effekt på garantien? Vil de gøre garantireparationer?

Det er naturligvis vigtigt at læse garantien. De adskiller sig fra producent til producent og har forskellige betydninger for forskellige produkter. Gem din kvittering og produkt tags sammen med dit købsbevis. Mange mennesker finder det nyttigt at gemme kartonen også, i tilfælde af bagagen der skal sendes til en reparation facilitet eller tilbage til producenten for reparation. De fleste af garantierne ikke dækker almindelig slitage eller beskadigelse af en common carrier såsom luftfartsselskaberne eller krydstogtskibe. Mange har også ansvarsfraskrivelser mod misbrug eller mishandling. Derudover er alle udvendige dele sårbare over for skader på bagage. Læder, bevægelige dele og hjul for eksempel vil vise slid med almindelig brug og skal være renoveret eller udskiftet. Dette vil ikke altid være omfattet af garantien. Mange flyselskaber og krydstogtskibe har også ansvarsfraskrivelser mod krav til ydre dele. De kan ikke betale for hjul eller håndtag, der skal repareres eller udskiftes.

Der er meget generøse garantier knyttet til nogle premium brands af bagage. Mosaik rejse Gear har en “fred i sindet garanti.” De tilbyder gratis reparation eller erstatning for de første tre år af køb, uanset hvad skaden er eller der har forårsaget problemet. Derefter vil en begrænset levetidsgaranti dækker alle fabrikationsfejl i materiale og fabrikationsfejl i produktets levetid.

Briggs og Riley bagage er et andet mærke med en generøs nådesløs garanti. Hvis bagagen beskadiges nogensinde vil de ordne det gratis. Du er ikke forpligtet til at gøre et forsikringskrav eller et krav mod fælles luftfartsselskab som Flyselskabet eller cruise line. Bagagen har at blive returneret til dem til reparation.

Tumi bagage har en anden garanti på lynlåsen, stof og bindinger. Dette er begrundet i fem år. Alle andre komponenter er berettiget til livet i posen, så længe det er med den oprindelige ejer. De gør dog kræve et administrationsgebyr, som dækker omkostninger og vende tilbage shipping. Dette gebyr er fraviges under det første år efter købet.

Nogle garantireparationer udføres på købsstedet, mens andre skal sendes tilbage til virksomheden. Spørg altid før du foretager dit køb. Krav til et almindeligt transportselskab som et luftfartsselskab har generelt skal ske inden for 24 timer. Det er som regel en god ide at kigge over din bagage, når du modtager det, skal du sørge for der er ingen skade.

De fleste af de populære mærker af bagage er lavet til at modstå rystetur i rejse. Bare vær sikker på at faktor i den skriftlige garanti, når du foretager dit køb. Nu kan du starte pakning!

Leave a Reply

Your email address will not be published.